بزرگترین فروشگاه آنلاین تجهیزات و ابزارآلات صنعتی، برق، اتوماسیون و لوازم خانگی
سایز کردن اینورتر تک فاز

سایز کردن اینورتر تک فاز

نویسنده : 30اسفند1399

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقيقه

اغلب هنگام استفاده از یک درایو فرکانس متغیر (VFD) یا اینورتر ممکن است متوجه شوند که آنها نیاز به اتصال این اینور تر به یک منبع تغذیه ورودی تک فاز با اسب بخار بالاتر دارند . از آنجا که تنها منبع قدرت سه فاز را به عنوان یک ورودی برای VFD های اسب بخار بالا در نظر می گیرند ، تنها چند گزینه یا جایگزین باقی می مانند. نگران نباشید یک راه حل وجود دارد.

اگر شما تنها از یک درایو فرکانس متغیر (VFD) برای موتور سه فاز استفاده می کنید و منبع در دسترس شما برای ورودی تک فاز است ، پس شما می توانید از یک درایو فرکانس متغیر با منبع تغذیه ورودی تک فاز استفاده نمایید . شما تقریبا همیشه می توانید ازامتیاز اینورتر ها استفاده کنید با یک منبع تغذیه ورودی تک فاز خروجی سه فاز . هنگامی که تنها یک ورودی تک فاز در دسترس است، تنها روش قابل قبول و معمولی این است که از یک اینورتر که با ورودی تک فاز کار می کند استفاده شود .

برای این هدف بایستی این موضوع مورد توجه  قرار گیرد  در شرایط ایده آل اینورتر به عنوان یک دستگاه تبدیل پارامتر های الکتریکی عمل می کند که  روی مشخصه هایی مانند فرکانس و  ولتاژ بسته به شرایط عملکردی تغییر اعمال می کند که بر این اساس یکی از این مشخصه ها ضریب v/f است .

با توجه به به این که این تغییرات به صورت اجتناب ناپذیر جریان را در خروجی و ورودی تحت تاثیر قرار خواهد داد . و قبول این نکته توان در ورودی و خروجی برابر است پس اگر بار یا توان مصرفی  در خروجی بر اساس پارامتر های سه فاز تعیین شده باشد، هنگام انعکاس آن درتوان ورودی بایستی به شکل تک فاز محاسبه گردد . بنا براین برای تعیین جریان در ورودی اینورتر جریان نامی موتور سه فاز را با توجه به جریان قید شده بر روی پلاک موتور در عدد 3√ یا همان 1.732 ضرب نموده با این ترتیب جریان ورودی در  سمت تک فاز مشخص خواهد شد .

VFD Input Current > Motor Current Rating * 1.73 

به هر صورت جریان ورودی نباید کمتر 1.73 برابر جریان نامی موتور باشد.

نظر خود را ارسال کنید

محبوب ترین ها

پمپ آب جتی چیست و چگونه کار میکند؟

نویسنده:

30شهریور1400

چگونه یک پمپ آب خوب بخریم؟

نویسنده:

31شهریور1400

021-22683706 تماس
تماس
بالا