بزرگترین فروشگاه آنلاین تجهیزات و ابزارآلات صنعتی، برق، اتوماسیون و لوازم خانگی
کاربرد فلوتر

کاربرد فلوتر

نویسنده : 22شهریور1400

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقيقه

به منظور کنترل سطح مایعات در یک مخزن، حوضچه یا استخر از تکنیک های متنوعی بهره گیری می شود.


نمونه های کاربرد فلوتر برای کنترل سطح مایعات در فرآیند های مختلف:


پرکردن و جلوگیری از سر ریز شدن:

در این فرآیند که عموما برای پرکردن آب مصرفی یا کنترل سطح مخزن ذخیره آب مصرفی استفاده می شود. شکل عملکرد به این ترتیب است که با کاهش سطح مخزن زاویه قرار گیری فلوتر برقی یا شناور تغییر کرده. و باعث می شود تا کنتاکت قطع فلوتر به وضعیت وصل رفته و پمپ پرکننده مخزن را روشن کند. با روشن شدن پمپ سطح مایع داخل مخزن شروع به بالا رفتن کرده تا زمانی که شکل قرار گیری شناور یا فلوتر به گونه ای شود که کنتاکت آن قطع شده و سبب خاموش شدن پمپ شود. این فرآیند با کاهش سطح مخزن به عنوان مثال مصرف آب ذخیره شده مجددا تکرار می شود.


خالی نگهداشتن و جلوگیری از پر شدن مخزن:

در این فرآیند با پرشدن مخزن، پمپ تخلیه مخزن شروع به کار کرده و آب داخل مخزن را تخلیه می کند. در این فرآیند کنتاکت های شناور یا فلوتر در حالت خالی مخزن در وضعیت قطع قرار دارند. با پر شدن یا بالا رفتن سطح مخزن، به طبع آن تغییر وضعیت قرار گیری فلوتر یا شناور، کنتاکت های فلوتر به حالت وصل رفته و سبب روشن شدن پمپ شده و شروع به تخلیه مخزن می کند. به این ترتیب با این کاربرد فلوتر، سطح مخزن هرگز به حدی نمی رسد که از آن سر ریز شود.

کاربرد فلوتر _ خالی نگهداشتن و جلوگیری از پر شدن مخزن


نحوه اتصال و سیم کشی:

معمولا به همراه فلوتر یا شناوری که تهیه می کنید، یک دیاگرام یا نقشه سیم کشی به شما تحویل می شود. اگر تجربه کار برق و انجام سیم کشی ندارید بهتر است از یک فرد متخصص و با تجربه کمک بگیرید. این کار اگر بر اساس اصول صحیح فنی و کاربرد فلوتر انجام نگیرد، منجر به خطر و آسیب خواهد شد.

کاربرد فلوتر | نحوه اتصال و سیم کشی

کاربرد فلوتر |نحوه اتصال

نوع دیگر از شناور و شکل اتصالات آن بر اساس نوع کلید با توجه به رنگ سیم های آن برای دو کاربرد عمده پر کردن و خالی کردن مخزن نشان داده شده است.

باید دقت داشته باشید که به لحاظ مکانیکی نیز با شرایط مختلفی می توان فلوتر را نصب کرد. در اینجا نیز توصیه ما این است که بهترین روش نصب را با مراجعه به راهنمای نصب ارائه شده توسط سازنده می توانید به بهترین نحو ممکن آن را نصب کنید.


به سه شکل می توانید فلوتر را نصب کنید:

  • ثابت بر روی یک ستون که با تغییر سطح شناور با مایع درگیر می شود.

کاربرد فلوتر| نصب فلوتر با پایه ثابت

  • نصب بر روی بدنه مخزن

  • نصب با کابل و محدود کننده


سایر مقالات مرتبط:

فلوتر برقی


برای مشاهده مشخصات فنی، تصاویر محصول، قیمت و دریافت مشاوره خرید انواع پمپ آب و متعلقات ان به فروشگاه اینترنتی ویدفکتور مراجعه فرمایید:

 

نظر خود را ارسال کنید

محبوب ترین ها

پمپ آب جتی چیست و چگونه کار میکند؟

نویسنده:

30شهریور1400

چگونه یک پمپ آب خوب بخریم؟

نویسنده:

31شهریور1400

021-22683706 تماس
تماس
بالا