عیب یابی تسمه ها

عیب یابی تسمه ها

نویسنده : 19اردیبهشت1400

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقيقه

عیب یابی به روش های مختلف انجام می شود که در ادامه با ما همراه شوید:

ترک خوردن و از بین رفتن شیارها به صورت نامنظم :

علاوه بر مواجهه مداوم با درجه حرارت بالا، وجود استرس خم شدن در اطراف پولی منجر به ترک خوردن و سایش تسمه می شود. ترک ها از بخش خارجی تسمه شروع شده و در خط سیم پیش می روند. به عنوان یک قاعده، اگر ترک ها با فاصله ۱ یا ۲ سانتیمتر از هم به نظر می رسد، ۸۰٪ از طول عمر تسمه از بین رفته است و تسمه بایستی جایگزین شود.

 

تخریب تسمه :

وقتی یک تکه یا بخش الیاف یک تسمه را از بین می رود، تسمه در هر لحظه می تواند از بین برود. پارگی می تواند زمانی اتفاق افتد که چندین ترک در یک ناحیه بر روی خط موازی توسعه پیدا می کنند. در این مورد تسمه را جایگزین کنید.

سائیدگی تسمه پروانه:

در حال حرکت، تسمه با یک شی که در مسیر آن است مانند یک فلنج یا پیچ تماس پیدا می کند. پشت تسمه براق و یا سیقلی به نظر می رسد. در مراحل پیشرفته، بافت تسمه در معرض دید قرار می گیرد. این ممکن است ناشی از کشش نامناسب تسمه باشد. که یکی از روش های عیب یابی تسمه بوده در این حالت بایستی تسمه را تعویض کنید.

عدم هم محوری :

پولی هایی که دچار عدم هم محوری هستند، باعث میشود که تسمه در حال حرکت و چرخش دچار ضربه و تاب خوردگی شوند. دیواره های تسمه ممکن است براق به نظر برسد یا لبه تسمه ممکن است قلوه کن شده و پاره شود و الیاف آن نمایان شوند. در موارد شدید، تسمه می تواند از روی پولی خارج شود. با تعویض تسمه و هم محور کردن پولی می تواند اصلاح شود.

 

پوشش ناهموار تسمه :

ورود یک جسم خارجی مانند یک سنگ ریزه در پولی می تواند باعث ایجاد سطحی ناهموار شود و برای تسمه به لحاظ ظاهر، لبه زاویه دار تسمه ایجاد کند. در این شرایط یک سر و صدای تیز و سوت مانند، نیز شنیده شود. هرگونه آسیب به تسمه به طور قابل توجهی طول عمر آن را کاهش می دهد، بهتر است که به سرعت آن را تعویض کنید.

حفره حفره شدن (پوسته کردن)

پوسته کردن زمانی اتفاق می افتد که مواد زیرین تسمه بریده شود و در شیارهای تسمه ظاهر می شود. آنجا علل متعددی مانند کشش، عدم هم محوری یا پولی نامناسب و فرسوده هستند. پوسته کردن اغلب در موتورهای دیزلی، رخ خواهد داد. اما آنها به عنوان پدیده جداگانه نیستند. وقتی پوسته کردن منجر به نویز تسمه و یا ارتعاش اضافی تسمه، می شود که از طریق عیب یابی تسمه به آن پی بردیم. تسمه باید جایگزین شود.

نصب نامناسب

نصب نامناسب تسمه یکی علت های شایع آسیب زودرس است. یکی از شیار های بیرونی تسمه در خارج از شیار پولی قرار می گیرند، باعث می شود که تسمه بدون محافظ به حرکت در بیاید. شیار پولی باعث می شود که رشته تسمه شروع به جداسازی رشته های متصل می کند. اگر به این شرایط زود رسیدگی نشود، این بخش از تسمه جدا خواهد ماند و باعث کم شدن کل کمربند می شود.

نظر خود را ارسال کنید

محبوب ترین ها

پمپ آب جتی چیست و چگونه کار میکند؟

نویسنده:

30شهریور1400

چگونه یک پمپ آب خوب بخریم؟

نویسنده:

31شهریور1400

021-22683706 تماس
تماس
بالا