عیب یابی تسمه ذوزنقه ای

عیب یابی تسمه ذوزنقه ای

نویسنده : 17اردیبهشت1400

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقيقه

روش هایی برای عیب یابی و رفع مشکل تسمه ذوزنقه ای وجود دارد که برای رفع آن در ادامه با ما همراه باشید.

دیوارهای جانبی براق و سیقلی :

اصطکاک ایجاد شده توسط یک تسمه شل چرخش پولی باعث می شود که دیواره های جانبی تسمه صاف وبراق سیقلی شده قدرت انتقال خود را از دست می دهند. وجود روغن و گریس بر روی فولی نیز می تواند این وضعیت را ایجاد کند.

ترک شکاف در تسمه :

تسمه هایی که شکاف های عمیق در لایه های زیرین و فواصل منظم ظاهر می شوند، ناشی از چرخش تسمه حول یک فولی بیش اندازه کوچک ایجاد می شود. وجود ترک ها و شکاف های کوچکتر نشان دهنده زمان کارکرد طولانی یا پایان عمر کاری تسمه است.

 

تکه تکه شدن

هنگامی که ترک های ایجاد شده در تسمه شروع به عمیق تر شدن می کنند، تکه های تسمه نیز شروع به جدا شدن می کنند. در این شرایط عملا تسمه ذوزنقه ای از بین رفته است و دیگر قابل استفاده نیست.

 

لایه لایه شدن تسمه :

یک تسمه که لایه های آن شروع به فروپاشی می کند، می تواند قربانی نشت روغن از قطعات مختلف باشد. روغن و گریس بدترین دشمنان ترکیبات لاستیکی هستند، اثر آنها تضعیف لایه های ترکیب شده تسمه است. می تواند تسمه را در نهایت نرم و اسفنجی کند، چنین تسمه ای لاغر می شود، حرارت ایجاد می کند و پاره می شود.

 

پاره شدن و کش آمدن

وجود یا ورود یک جسم خارجی بزرگ در فولی می تواند با برخورد به تسمه، باعث کشش بیش از اندازه الیاف تسمه شده و در نهایت موجب پاره شدن تسمه شود. این حالت ممکن است در طول زمان کار کرد یا در زمان نصب اتفاق بیافتد. بدون آن که توجه شما را جلب کند.

 

خرابی دیواره جانبی فولی

خشن و زبر بودن دیواره جانبی فولی یا وجود اجسام خارجی که سبب ایجاد زبری در دیواره جانبی فولی گردد (مانند شن و ماسه به همراه روغن یا گریس) باعث سایش لبه جانبی تسمه شده و به آن آسیب می زند. زدودن و تمیز کردن جرم و اجسام خارجی از دیواره جانبی تسمه همچنین تمیز کردن چربی یا روغن از سطح فولی برای پیشگیری از این وضعیت بیسار موثر خواهد بود. تمیز کردن منظم اجزای دوار به جلوگیری از این مشکل کمک می کند.

 

شکستگی لبه الیاف تسمه

هنگامی که تسمه با یک فولی در حال کار است با ایجاد یک ترک و وجود همزمان کشش، سبب گسترش ترک شده و نهایتا موجب آسیب به الیاف نگهدارنده تسمه می شود. فولی بیش از اندازه کوچک، بارگذاری بیش از حد و بارهای جانبی سنگین نیز به شکست لبه تسمه و الیاف آن شدت می بخشد.

 
 

نظر خود را ارسال کنید

محبوب ترین ها

پمپ آب جتی چیست و چگونه کار میکند؟

نویسنده:

30شهریور1400

چگونه یک پمپ آب خوب بخریم؟

نویسنده:

31شهریور1400

021-22683706 تماس
تماس
بالا