فیوزهای تیپ NH

فیوزهای تیپ NH

نویسنده : 10اسفند1399

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقيقه

فیوزهای تیپ NH

بر اساس استاندارد جهانی ،فیوز NH را به صورت عامیانه فیوزی با فیوزلینک دارای  اتصال های تیغه ای ( کاردی) تعریف کرد. کلمه NH در زبان آلمانی فیوز فشار ضعیف با قدرت قطع بالا  گفته می شود . و دلیل آن این است که این فیوزها دارای قدرت قطع بالای 100KA هستند .بنابراین قابلیت  مواجهه با انواع جریان های اتصال کوتاه  در فشار ضعیف را دارند . از نظر طراح  تاسیسات الکتریکی و مصرف کننده به این معناست که اگر از فیوز NH برای حفاظت استفاده می کنید دیگر نیازی به محاسبات پیچیده اتصال کوتاه ندارید .

فیوز های سری NH برای استفاده افراد خبره و دارای مهارت و دانش کافی هستند می باشد . براین مبنا حفاظتهایی مانند عدم امکان جایگزینی در مدل های مختلف و حفاظت در برابر برق گرفتگی نیاز ندارند . با این حال در شرایط استفاده از این نوع فیوز ها تجهیزاتی فراهم شده که از برخورد احتمالی دست با بخشهای برق دار جلوگیری  گردد.

فیوز NH از بخش های زیر تشکیل شده است

پایه فیوز : با کنتاکتهای تحت فشار فنر ، که برای درگیر با کنتکتهای تیغه ای ساخته شده 

فیوز لینکقطعه اصلی فیوز 

 

 

دستگیره تعویض: جهت حمل یا تعویض فیوز لینک

 

اگر دستگیره حمل فیوز به شکل مکانیکی به پایه فیوز متصل شده باشد به این مجموعه کلید فیوز گفته می شود

برای فیوز های سایز 4a کلید فیوز برای جلو گیری از خطر قوس کلید فیوز همراه فقل است .

علائم مشخصه فیوز لینک NH

فیوزلینک ها با مشخصه ها و اطلاعات مختلفی علامت گذاری می شوند . علاوه بر نام و برند سازنده و مرجع شناسایی محصول اطلاعات زیر روی فیوز لینک قید گردیده . البته ممکن است شکل و ترتیب و نوع اطلاعات در انواعی کمتر یا بیشتر باشد که با مراجعه به کاتالوگ های شرکت سازنده می توان اطلاعات جامعی را از آنها بدست آورد. 

  • اندازه – نوع 00 و 0 و1و......
  • گروه بندی کاربرد /استفاده
  • ولتاژ نامی  AC
  • ظرفیت قطع نامی
  • جریان نامی
  • علامت نشان دهنده عملکرد فیوز
  •  علامت استاندارد  تایید کننده
  • کشور سازنده

حال به توضیح برخی از مشخصه های مهم بالا می پردازیم :

اندازه  ابعاد : 

حداکثر جریان نامی

سایز فیوز ابعاد

100 Amps

C00

160 Amps

00

160 Amps

0

250 Amps

1

400 Amps

2

630 Amps

3

1600 Amps

4a

1600 Amps

4

 

  گروه بندی  کاربرد /استفاده:

 (g) نشان دهنده فیوز لینک با ظرفیت قطع محدوده کامل است و به این معنا است که فیوز لینک قابلیت قطع تمام اضافه جریان ها از کمترین جریان ذوب تا ظرفیت قطع خود را دارد . این قابلیت با ظرفیت قطع کامل را می توان به عنوان ابزار حفاظتی واحد بکار برد

(a)  نشان دهنده فیوز لینک با ظرفیت قطع محدوده جزئی است و به این معنا است که فیوز لینک می توان تنها جریان های بالای چندین برابر مقدار جریان نامی خود را قطع کند . فیوز لینک هایی  با این قابلیت برای حفاظت اتصال کوتاه طراحی شده اند و همراه با سایر تجهیزات می تواند مورد استفاده به منظور اضافه جریان قرار گیرد . این فیوز ها به عنوان حفاظت پشتیبان (Backup Protection)برای سایر ابزار های کلید زنی که ظرفیت قطع پایین تری برخوردار هستند مانند کنتاکتور ها یا کلید ها مورد استفاده قرار می گیرند .

نظر خود را ارسال کنید

محبوب ترین ها

پمپ آب جتی چیست و چگونه کار میکند؟

نویسنده:

30شهریور1400

چگونه یک پمپ آب خوب بخریم؟

نویسنده:

31شهریور1400

021-22683706 تماس
تماس
بالا